Bilingual Culture Magazine

Boys/Girls on film


text&translation:Sayuri Sally Sekine
photo:Igor Termenon


人気フォトジン「Boys/Girls on film 」創設者 Igor Termenonにインタビュー

Interview with Photograher and photo zine Boys/Girls on film founder Igor Termenon.

  • Igor-Termenon-7
  • Igor-Termenon-6
  • Igor-Termenon-5
  • Igor-Termenon-3
  • Igor-Termenon-2
  • Igor-Termenon-1
  • Igor-Termenon-4
  • JP
  • EN

日本でのZINEムーブメントが止まらない。

誰もが作り発信できる雑誌、ZINEは日本でも多くの人々に愛されている。そんな世界中に溢れるZINEなかでもWooly magazineが目をつけたのはフォトジーン「Boys on film」「Girls on film」。2011年よりオンライン企画として始動した後、韓国の出版社SEE PROJECTよりZINE、本としてリリースされた。現在も、多くの写真家を発掘し、海外から多くのファンや支持を集めている。発行人のIgor Termenonはスコットランドに住んでいるスペイン人フォトグラファー。彼は機械工学を大学で学んでいるときから写真を撮り始め、勉強から離れられるクリエイティヴな活動を探すために写真のキャリアをスタートさせたという。今回は写真家でありながら、同じ紙媒体を作る発行人の彼に現在のZineシーンについて、そして、現在インターネットで自由に写真が出回る中、webだけでなく紙媒体を作る理由とはインタビューを行った。

―まず、あなたの作品について教えて下さい。

 僕は自分の作品はナチュラルでリラックスなものが多いと思ってる。僕の写真のスタイルはとってもシンプルでTim BarberやVenetia Scott、Cass Bird、Angelo PennettaやAlasdair McLellenなどにインスパイアを受けています。作品は大体ファッションシューティングやポートフォリオのシューティングで、今までにOyster、Vice、NYLONやELLE UKで取り上げられているよ。僕は、アップカミングな写真家を特集したフィルムフォトZINEでもある「Girls/Boys on Film Zine
の発行人もしています。 Zine以外にも、「Future Positive」という世界中から集まるクリエイティヴな起業家を見つけられるプラットホームを作っています。

—このZINEを作り始めたきっかけはなんだったのでしょう?

 大学院で勉強していた時から「Girls on filmを作り始めたんだ。あの頃、自分ではあまり写真は撮っていなかったんだけど写真に携わることがしたくて、それでZINEを作ることを思いついたんだ。最初の号は知り合いの写真家にFACEBOOKで連絡して、一緒にコラボ出来ないか尋ねてたよ。最初の「Girls on film」のことをみんなが気に入ってくれたので、続けることに決めたんだ。

Girls-on-Film-book-1
Boys-on-Film-1

—近年ではタンブラーやインスタグラム等のインターネットで写真をシェアするのが主流ですね。でも、Zineは紙で印刷しています。紙に刷ることの醍醐味は何だと思いますか?

 インターネットの問題はネットに写真が出回りすぎていて、良いものが見つけにくくなっているところだと思う。いいものを見つけるのに時間がかかってしまうと思うし。紙はその解決案で、紙だったらそれを選ぶことが許されるし、紙はデジタルとは比べものにならないよね。紙をめくったりするのは、iPadでスワイプするのとは全く違うものだしね。

—どうやって良い写真家を見つけていますか?

 僕は多くの時間をオンラインに時間を費やしているんだ。だから普段FACEBOOK、タンブラー、他のソーシャルメディアを通してみんなを見つけているよ。FACEBOOKにいる多くの友達は写真家達なんだ。だから簡単に新しい新興の才能を見つけられるんだ。

―今後、zineの発行人としてやってみたいことはなんですか?
 
 これはまだ秘密なんだけど、でももうほんとすぐにGirls on Filmの2号の本が出るよ。今はまだ詳しいことは言えないんだけど、最初のものとは異なったものになるよ。多くの新しいガールズの写真が載るはずだよ。

The ZINE movement never stops, not even in Japan.

Zines made by anyone for anything, even in Japan, people couldn’t help but fall in love.Within the movement, Wooly magazine’s focused on the photography zines “Boys on film” and “Girls on film”.
It started as an online project in 2011, and was then released as a zine then a book from the Korean publisher SEE PROJECT. They try to find and include upcoming photographers, but also receive a lot of support from oversea fans.Igor Termenón is a Spanish photographer and the publisher currently living in Edinburgh, Scotland. He started taking photos when during his time at university studying Mechanical Engineering. Termenón started taking photographs to provide a creative outlet that would help him disconnect from his technical education. Wooly Magazine interview Igor Termenón about zines in general as well as his personal experiences making his own zines that would eventually evolve into a book. We wanted to know, why make a zine when the world is looking towards the internet.

-Please tell us about yourself.

I describe my work as natural and relaxed – my photographic style is really simple and I’m inspired by photographers such as Tim Barber, Venetia Scott, Cass Bird, Angelo Pennetta and Alasdair McLellan. I mainly shoot fashion and portraits and my work has been featured in publications the likes of Oyster, Vice, Nylon and Elle UK.I’m also the founder and editor of Girls/Boys on Film zines, a couple of film photography zines featuring the work of emerging photographers. The zines have grabbed attention of publications such as Dazed & Confused and Elle Girl Korea – two books compiling the best of the zines were published last year by Korean publisher SSE Projecct and they’re available at selected stockists in Japan.Apart from editing the zines, I’m the managing editor of Future Positive, an online platform for discovering the work of creative entrepreneurs from all around the world.

—What inspired you to start making a Zine?

I started Girls on Film when I was at university studying my Masters Degree. Back then, I felt that I wasn’t taking too many photos myself, but still wanted to be involved with photography. That’s how I came up with the idea of doing a zine. For the first issue, I contacted a few photographers I knew through Facebook, and asked them if they wanted to collaborate. People loved the first Girls on Film and I decided to keep on doing it.

—In the modern century, it is very common that we share pictures on Tumblr or Instagram, but Zines are printed on paper. What do you think is the virtue of paper products?

I think the problem with the Internet is that there are to many photographs around, to the point that it is difficult to find good ones, or you need to spend lots of time doing it. Paper is a solution to this. It allows you to be selective, and I think it’s a format that you can’t really compare to digital. Flicking through paper pages has nothing to do with swiping an iPad with your finger!

—How do you find good photographers?

I spend lots of time online so I usually find people through Facebook, Tumblr or other social media channels. Most of my friends on Facebook are photographers, so it’s easy for me to keep up with new emerging talent.

—Do you have anything special you’d like to do in the future, as a publisher of your own zine?

This was supposed to be a secret, but there will be a second volume of The Girls on Film book coming really soon! I can’t say much right now but it will follow a different format compared to the first one, and there will be lots of new girls in the photographs.


Igor Termenon

CNV00032-copy-213x300

Igor Termenon Spanish photographer based between Scotland and London.

Photographer
www.igortermenon.com
Founder/Editor of Girls on Film zine
www.girlsonfilmzine.co.uk
Co-founder of Future Positive
www.thefuturepositive.com

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です