Bilingual Culture Magazine

Interview with Calamity Jane & Wild Bill ~Part 1~

Interview, Text&Translation: Moene Kamiya
Edit: Mina Komatsu, Mao Tanaka

マルモとベルリンを拠点に活動するシンセポップデュオ Calamity Jane & Wild Bill にリモートでロングインタビューを敢行。前後半に分けて公開する。
Wooly interviewed with Calamity Jane & Wild Bill, who is synth pop duo based in Malmö/Berlin.

 

 

 

  • JP
  • EN

 

第一章 ホームパーティーでの出会い

 

コロナウイルスが流行り出していた。けれど、まだ世界との交通路が立たれていなかった時。
私は、2月12日に日本を飛び立ち、友達のバルに会いにベルリンへ向かった。
ある日の夜、バルの友達のフェーンの誕生日を祝うホームパーティーへ行った。
木製の大きなドアを開けると、暗がりの中に、お酒を持った仲の良さそうな若者達がいた。
手前にはダンスフロア、奥には瓶ビールと、大きな銀皿にもられたパスタなどが置かれている食卓があり、その奥には小さなバルコニーがあった。

大人数がいる場所は、元々あまり得意ではないので、私は怯えていた。

突然、陽気に話しかけてきた人がいた。
スウェーデンからやってきた、音楽好きのファニーな人、イアン。
私はあまりの顔の近さに怯みながらも、目を見て話してくれたことが嬉しかった。
私も知らない日本の昭和歌謡曲と、戸川純の曲を完コピして目の前で歌ってくれた。
この思い出は、多分一生忘れない。なぜか、とても印象に残っている。

そのあと、私は一人で踊ることにした。
けれど、体は自然に踊ってくれなかった。

突然、戸川純の「好き好き大好き」が流れてきた。
私は再び踊りに行った。
イアンと一緒に踊った。すごく楽しくて、周りのみんなも踊っていて、
私にとって、この夜でようやく自分らしくいられる様になった時間だった。
そういえば、思うがままに友達と踊ることは私の夢で、それが叶っている事に感動もしていた気がする。

そのとき出会ったイアンと、その親友であるエストリッドにインタビューする日が来るとは、夢にも思わなかった。

 

第二章 二人とのインタビューセッション

 

Estrid Nyman

Ian Mosi Memgård

 

《音楽について》

 

・音楽を聴き始めたのはいつ? 小さかった頃、大好きだった音楽は何だった?

エストリッド(以下:E):自分の家族にはたくさんミュージシャンがいるんだ。叔父、お父さん、おじいちゃんなどと一緒によく演奏したよ。
そして、音楽への情熱に気が付いたのは、お父さんの古いロックミュージックのレコードを聴き始めた時だと思う。
将来ロックスターになりたいと思ったのも、この頃だね。そうやって、音楽への道が始まったんだ。おじいちゃんがピアノの弾き方を教えてくれたりしてね。

イアン(以下:I):面白いなぁ。実は、いつ音楽を聴き始めて、いつ音楽を消費し始めたのかっていうのを今日友達とも議論していたんだ。
自分はミュージシャンのいる家族の中で育ったわけではないけど、音楽と踊ることはとても日常的なことだった。
お母さんにつかまえられて、よく一緒にダンスしたよ。
だから小さい頃から、踊ることや拍子、メロディーなどに対して、感謝してきたと思う。

だけど、実際に音楽を消費し始めたというか、興味を持ち始めた頃の話をすると、
スウェーデンにいた時、よく音楽番組を観ながら遊んでいたんだ。
テレビの前で流れているミュージックビデオを全部座って見ていたのを覚えているよ。
ある日、9歳か10歳の頃、ロンドンで家族や親戚と空港に向かって車に乗っていた時、Daft Punkの “One More Time”が、ラジオで聴こえてきたんだ。
この曲のミュージックビデオを、自分がさらに幼かった頃にテレビで見ていたことを覚えていたんだ。
バンドが作る音楽を全て聴くくらいファンになった初めての経験は、DaftPunkなんじゃないかな。
あと、その頃 iPodがとても人気な頃で、お兄ちゃんには「この曲をダウンロードしてくれる?」ってよくお願いしたよ。それが、自分が音楽の世界の虜になった頃の記憶だよ。

 

・音楽制作を始めた経緯は?

E:12歳頃に始めたと思う。初めてギターを買って、それで作曲の方法を学んだんだ。音は良くなかったけどね。
それから、それが自分の感情を表現するのに合っていると気づいたんだ。
だから、自分にとっては、演奏することと同じ位に、作曲することが大事なんだよね。
そして、それを続けてきただけなんだ。

I:ロンドンにいたかな。19歳の頃、高校を卒業してから引っ越したんだ。
その時、携帯にGarageBandを入れていたから、たくさん録音をして遊び始めたんだ。
それが、音楽を本当に作り始めたきっかけだよ。
あと小学校にいた時、特別授業を選ぶことができたんだけど、その時はいつも音楽の授業を選択していたなぁ。

 

・ライブをすることは好き?

E:もちろん、大好きだよ。
互いに違う街に暮らしているから、あまり沢山のライブはしていないけど、素晴らしいことだと思う。
魔法がかかるような気がするな。

I:まったく同感だよ。
ライブは、いつもドキドキ、ハラハラするな。
だけど、今まで以上に、これからはもっと沢山のライブをしたいと本当に感じているよ。
今まで二人でやってきたライブは、とても楽しかったんだ。

 

・なぜ、シンセポップの音楽を作っているの?

E:シンセポップの音楽を作り始めた理由は、イアンがシンセサイザーを持っていたから。
私たちはそれを使って遊びまわって、初期の曲を沢山作ったんだ。

I:自分が持っているシンセサイザーは、小さかった頃に誕生日プレゼントとして貰ったんだ。CASIOのSA5というものだよ。
基本的には子供が遊ぶための楽器なんだけど、驚くほど沢山の音やビートなどを出すことが出来るから、本当に何でも出来るよ。

 

・シンセサイザーが、二人をつなげたんだね。

E:うん、そうとも言える。確実に、二人が一緒に音楽を作り始めた初めての記憶だね。
シンセサイザーが、私たちの音楽を形作っていると思うし、いつもシンセサイザーの音を基盤にして制作しているよ。

I:二人の音楽にとって、シンセサイザーは本当に基本となる部分だし、不可欠な楽器だね。

 

・どういう風に録音しているの?

E:数年前の初期の曲は、iPhoneで録音したんだ。
初めて作ったアルバムはスタジオで録音して、
今回のEPの録音は、家で行ったよ。

I:家でDIYするっていう方法に、もう一度戻ってきているよね。

 

・二人で初めて作った曲は何ていうの?

E&I:「Young Girl Out in Wisconsin」
サウンドクラウドで聴けるよ。

E:サウンドクラウドにたくさんの曲を載せているんだけど、まだ他のどこにもリリースされていない曲がいっぱいある。
そう、曲の名前はYoung Girl Out in Wisconsin、アメリカの……(笑)。

I:(笑)。このタイトルは、自分と友達だけが知っている内輪のジョークみたいな感じなんだ。
だけど、それは自分たちが生きているその時、その瞬間を大まかに反映しているとも言えるよね。

 

・二人の音楽は、ユーモラスなところがあるよね。

I:もちろん。いつもユーモラスな方法で音楽作りは始まると思う。
あと、エストリッドと曲について話す時、大抵大笑いして終わるんだ。

 

・今、ここで「Young Girl Out in Wisconsin」を聴いてみるね。

 

 

♪ E&I:(笑)。笑ってごめんね、これは、二人がすごく疲れている時、携帯のGarageBandで録音したんだ。

 

・二人の声は、とても相性がいいよね。

I:自分たちの歌い方は、あまり普通じゃないと思う。

E:二人で同時に別々の音階を歌い続けているよね。少し変な感じだけど、上手くいっていると思う。

I:多くの初期の曲のことを言うと、多分、アイデアや文章、単語、もしくは感情やコンセプトを他の曲では思いついていたんだけど、「Young Girl Out in Wisconsin」ではそれが無かった。

E:イアンが一番目のヴァースで彼のことについて歌って、
次のヴァースで、私がそれとはまったく違うことについて歌う。
だから、同じ一曲の中に、二人それぞれのパートが入っているんだ。
これは、私たちの音楽の中ではよくあるコンセプトだと思う。

I:自分たちの音楽を聴く時、自分自身の事と、エストリッド自身のことが合わさって、まったく違った新しい意味合いに聴こえるよ。

E:それに、私はたまにCalamity Janeの役割になりきるから、それによって、曲は、よりショーのようになっていると思う。
私は、詩を歌うセラミティー・ジェーン。

 

・Calamity Janeはエストリッドで、Wild Billはイアンなんだね。

E&I:そうなんだよ。

 

《二人について》

 

・どうやって、エストリッドとモッシーは出会ったの?

I:高校で出会った。だけど、出会い方が面白かった。同じ社会科の授業にいたんだ。
学校には生徒達の喫煙所があって、自分はそこでよく立ってタバコを吸っていたんだよ。

E:そう、イアンはいつも喫煙所にいた。それに、いつも凄くいい雰囲気をしてたんだ。
どんな時でも、至る所で踊ったり歌ったり喋ったりしていた。
私は何というかその頃、人生を恨んでいて、学校が嫌いで、全てに対して否定的だった。
それで、私はフードを深く被りながら、イアンを見てこう言った。
多分これがわたしが初めてイアンにかけた言葉なんだけど、
「なんでいつもそんなに楽しそうにいられるの?」か、「なんでそんなに元気なの?」って言ったと思う。

I:それから、SNSでつながったりし始めたよね。
自分はよく、コペンハーゲンへパーティーに行っていたんだ。
確かある時エストリッドの横にいて、「ねえ、コペンハーゲンへ一緒に行かない?」って言った。エストリッドは、「うん、もちろん」って感じだった。
それで一緒にコペンハーゲンに行って、基本的にはパーティーに繰り出していたね。
それが元々の始まりだと思う。

 

・なぜ、一緒に音楽を作り始めたの?

I:それは、偶然のことだと思う。
遊びに行った夜遅くに、自分の家にエストリッドが来たんだ。
それで、小さいシンセサイザーを見つけて、「わぁ、これで何か音楽作ろうよ!」ってなったんだ。
それから、一緒に音楽を作り始めた。その時、「EPを作ろう」と言っていたかもしれない。
「今すぐ始めよう」っていう感じの流れだった。
その後、一緒に作ったEPを投稿したら、友達はみんな「すごいね!」っていう反応を示してくれた。
それで、二人で作り続けたんだ。だから、これはたまたま起こった事なんだよ。

E:それが4年前だね。

I:自分はロンドンに1年半くらい住んでいたんだ。
ロンドンから帰ってきてから、ルンドでまた一緒に遊び始めた。
その時が、二人で初めてのEPを作ったタイミングだったね。

 

・どうやって、離れた場所で二人は音楽をともに作っているの?

E:いつもは、どちらかがアイディアを思いついたらそれを送り合って、お互いの意見を交換していく。その繰り返しを満足するまで続けるんだ。とてもうまくいってる方法だと思うよ、歌唱や録音をする時は、少しややこしいけど。
現代の多くの音楽はコンピューターで作られているよね。自分たちも、シンセサイザー以外の楽器を使うことはほとんど無いかな。

I:確かにそれは言えてるね。自分たちは、できる範囲で、一番の仕事をしているよね。
けれど、スタジオでまた一緒に録音することが出来たらいいなぁ。
今、自分はベルリンにいて、エストリッドはマルモにいる。二人で一緒に音楽を作り続けていきたいけど、今の状況はこんな感じなんだ。

E:今の状況は理想的じゃないし、一緒にいる時程楽しめない。私たちは、一緒にいるときに、よりたくさんのクリエイティブなことが出来る。

I:でも、まあ、コロナによる状況が収束した頃には、また会うことが出来るね。
仕事休みの日にスウェーデンに行く予定を立てているから、その時一緒に録音をしたり、少なくとも隣同士に座って、インターネット上ではない環境から何かを始めることができると思うよ。

 

・音楽を作る時のプロセスや、二人の役割分担を教えてもらえる?

E:イアンは作詞家で、私はプロデューサーかな。
イアンは言葉を使うのが上手だし、いいメロディーやビートを思いつく。もちろん、録音もする。
私は技術的なことが得意だけど、クリエイティブなこともする。
だから、大まかにはそう言っているけど、曲によっても役割は違うかな。

I:エストリッドは、彼女がプロデューサーで僕は作詞家だと言ったけど、それは時によって変化するよね。
決まった役割はないよ。

 

・自分自身のルーツは、音楽性に影響していると思う?

I:もちろん、ルーツが、その人の人間性に関して影響を及ぼすことは自然なことだと思うよ。
今、自分の母はタンザニアから来たと言えるし、自分はタンザニアの音楽、特にタアラブと呼ばれる音楽をよく聴くということを話せる。でも、そのことが自分にとって、タンザニアがルーツだからだとは思わないかな。
タンザニアのルーツがあるとか、生い立ちがスウェーデンだとかいうことは、どんな文化を鑑賞するかの理由にはならないと思う。それはただ、自分自身の趣向だと思うよ。
自分はスウェーデン人で、母はタンザニア人で、父はイギリス人でも、自分はただ音楽を聴いたり、芸術を楽しんでいるだけ。
もしかしたら、それらは世界中の文化であるかもしれない。そういう意味では、様々な文化や音楽に、いつも魅了されていると言えるね。
自分のルーツに、インターナショナルな物の見方を与えられて来たとも思わない。ただ自分がそういう人だったってだけ。

E:ルーツを持つことについて、それほど意味を感じないな。自分は、両親も、祖父母もスウェーデン人だけどね。
スウェーデンは固有の文化を持っているとも言えるし、 他の国の文化も多くあるから、そうでないとも言えると思う。
とにかく、自分がスウェーデンのアイデンティティーとか、ルーツを持つことの意味を強く感じたりはしないよ。

I:ルーツが自分の興味関心や音楽への視野を形作ったりはしてこなかったと思うし、自分自身が何を楽しむかとは、無関係なことだと思うんだ。

 

■Calamity Jane & Wild Bill
Estrid NymanとIan Mosi Memgårdによるシンセポップデュオ。
スウェーデンのマルモ、ドイツのベルリンを拠点とする。
シンセサイザーと二人の歌声を中心に楽曲制作しており、常に新しい音や、スタイル、コンセプトを模索している。
2017年に「The Absoulute Allegory」でデビュー。
2020年5月に、最新EP「Barabbas Tonight」をリリースした。


Spotify / BandCamp / Apple Music
SoundCloud / FaceBook / Instagram

 

Calamity Jane & Wild Billは、アメリカで警察により暴力を受けた方々や、人種差別と戦っている方々を支えるため、Black Lives Matterに、Calamity Jane & Wild Billの楽曲の収益すべてを寄付しています。
「Tout le monde déteste la police」という新曲を、BandCampにてリリースしました。BandCamp側に入るパーセンテージを除き、この曲のすべての収益がBlack Lives Matterの基金団体に寄付されます。また、これまでにリリースされた全ての曲のスリーミング配信による収益も、全て寄付されます。

 

■Moene Kamiya
Artist/ Student
Currently learning printing art in Tama Art University, Japan

Mail / Instagram

 

後半パートも近日公開……

 

Prologue: Meeting at a home party

 

The coronavirus was starting to spread. However, it was when the air transportation to the world had not been blocked yet.
I flew out of Japan on February 12th and headed to Berlin to see one of my friends, Val.
One day I went to Val’s friend, Fern’s birthday party.
Opening a large wooden door, there was a group of young people with bottles of liquor in the dark. The living room had been turned into a dance venue. There was a dining table with bottled beers and large silver plates of pasta, and a small balcony at the end of the floor.

Since I’m not very comfortable at places where there are large groups of people to begin with, I was little frightened.

Suddenly, someone spoke cheerfully to me.
A music-loving, kind, and funny person from Sweden called lan.
I was surprised at how close lan's face was at first, but I was glad that lan was looking me in the eyes and talking to me. I laughed so many times. He sang a Japanese Showa-era song that I didn't know, and a song by Jun Togawa in front of me.
I'll probably never forget these memories. For some reason, I was quite impressed.

After a few minutes of conversation between the two of us, I told lan that I wanted to go dancing alone.
In the middle of all the people I didn't know, my body didn't dance freely with me.
I went back to the kitchen and drank some beers.

Suddenly, I heard the song "Suki Suki Daisuki" by Jun Togawa playing, and I went to the floor to dance to it.
lan was there, and it was so much fun dancing together.
It was my dream to dance with my friends, and I think I was thrilled that it was coming true at that time.
Now, I never dreamed that I would be interviewing lan, and lan’s best friend Estrid.

 

Dialogue: Interview with CJ&WB

 

Estrid Nyman

Ian Mosi Memgård

 

[About music]

 

・When did you start listening to music? What was the music that you really liked when you were young?

Estrid (E):I have a lot of musicians in my family. My uncle, my dad, and my grandfather, we used to play music together.
I think I found my passion for music when I started listening to my dad’s records, mostly old rock music.
I think that’s when I realized that I wanted to be a rockstar.
That’s where my musical journey started. My grandfather taught me how to play the piano.

Ian (I):It’s funny because I was actually having a discussion today with a friend of mine about when we started listening to music and consumimg music.
I suppose I can’t say that I have been in a family of musicians but definitely music and dancing have always been with me. My mom always picked me up and danced with me.
So, from an early age I definitely have had an appreciation for dancing, takt, and even just for melodies.
However, if we are talking about when I started to consume music, or when I became interested in it, that would be when I watched a lot of music channels on TV back in Sweden. I remember sitting in front of the TV and watching all those music videos.
I had been to London when I was around 10 or 9, and we were driving with my family members and relatives to airport.
I heard the song “One More Time” by Daft Punk on the radio.
I asked one of my relatives “What song is this?” and was answered “This is One More Time”.
Of course I have heard of the song before. When I was even younger though, I remembered seeing the music video on TV.
I suppose my first time being a fan of the band and listening to all their music was Daft Punk.
I was dedicated in collecting and listening to their songs while driving. It was when iPods were very popular, so I always asked my big brother “Can you download this song for me?”.
That’s how I got into the music world.

 

When was your first time making music by yourself?

E:I think I started when I was around twelve because I got my first guitar then. It didn’t sound very good, but I learned how to write songs.
I found out that it was a very good way for me to express my feelings, so the writing part was as equally important to me as the musical part of it. And I just continued.

I:I think it was when I was in London. I moved there after high school when I was 19.
I had GarageBand on my phone. I recorded so many things on the app and played around with them. That's when I began creating music.
Also, when I was in elementary school, we had a choice of picking up extra subjects. I always had a music class back then.

 

Do you like playing live?

E:Yes, we love it.
We haven’t done that many lives because we live in different cities, but I think it’s great.
That’s where the magic happens.

I:I completely agree.
I think it’s always a thrill.
But, indeed, I feel I would like to play more shows together than we have done.
The times we played have been a lot of fun.

 

Why do you make synth pop music?

E:I think the reason we started to make synth pop music is because Ian had a synth, and we just started to play around with it. We improvised a lot of our early songs.

I:The synth was given as my birthday present when I was quite young. It’s called CASIO SA5.
It’s basically for children to play around with, but surprisingly it has a lot of different sounds, beats.
You can do many things.

 

So,the synth brought both of you together.

E:Yes, you can say that. That’s absolutely the first memory of two of us making music together.
I think the synth really shaped our sound. We’ve always been synth-based.

I:I think that the synth is such a fundamental part and a vital instrument in our sound.

 

How are the sounds recorded?

E:Few years ago we recorded our early songs with iPhone.
We recorded songs for the first album at a studio, and the EP was recorded at home.

I:Also, now we are back to DIY from home again.

 

What was the first song that you made together?

E&I:“Young Girl Out in Wisconsin”.
It’s on our SoundCloud.

E:We have a lot of songs on SoundCloud but they haven’t been released anywhere else.
The title is “Young Girl Out in Wisconsin”, in the United States… haha

I:Haha-ha.
I thought this title was an inside joke, like only you and your friends know.
Also it is a general reflection of what we are up to at that moment in our lives.

 

I feel a sense of humor by listening to your music.

I:Definitely. I think it began in a humorous way.
Generally when me and Estrid talk about certain songs, we just end up laughing so much.

 

I’m going to listen to “Young Girl Out in Wisconsin”.

 

 

♪ E&I:Haha… ( By listening to the song)

E:Sorry for laughing. It was recorded on GarageBand when we were very tired.

 

I think Ian & Estrid's voices match very well.

I:I don’t think the way of our singing is common.

E:We sing on different lines at the same time, which is quite weird but it works.

I:It certainly does.
This is also with a lot of those early songs. In the other songs, we might have had an idea or some sentences, words, general feelings, or concepts, but it wasn’t in “Young Girl Out in Wisconsin”.

E:Ian starts with a verse. Then in the second verse, I come in and sing about something completely different. We have our own parts in the same song. I think it is the common concept in our songs.

I:When I listen to our songs, my own things and Estrid’s own things are put together and it creates completely new meanings.

E:I also think that I sometimes adopt some kind of role play of Calamity Jane, and it becomes more like a show.
It is Calamity Jane who sings the lyrics.

 

So, Estrid is Calamity Jane, and Ian is Wild Bill, right?

E & I:Yes, you can say so.

 

[About the two of them]

 

How did you two meet ?

I:We met in high school, but I think the way we met was quite funny. We were in a social studies program. There was a square in the school, where students smoke inside, and I was there a lot.
I used to stand in the square and smoke.

E:Yes. He was always in the square. He was always in such a good mood, dancing, singing and talking.
Back in high school, I was kind of...you know...I hated life. I hated school and I hated everything.
And so, I was sitting there in my hoodie. I looked at Ian and the first thing I ever said to him was
“How can you be so happy all the time?” or “How can you have such an energy?”

I:Then we started to follow each other on social media.
I used to go to Copenhagen a lot for parties.
And I think I was alongside Estrid and asked her “Hey do you want to come along to Copenhagen?” and she was like “Yes, of course”.
Then we went to Copenhagen, and we went partying, basically. That's how it began.

 

Why did you start to make music together?

I:I think that it was by chance.
We came to my home one late night after we had been out, and we found this small synth that I had. Then we were like “Wow, let’s make some music”.
We started doing that, and I even think when we began doing it was like “Let’s make an EP”.
It was really direct, like “Let’s do this now.”
We posted the EP, and all our friends were like “Wow, you’re crazy!”
We continued this. It just happened.

E:That was four years ago.

I:I used to live in London, for about one and a half years.
When I came back from London, we started hanging out a lot in Lund again.
That is when we made the first EP.

 

How do you make music in the distance?

E:Usually if one of us gets the idea, we send it to the other person. Then the person can come with thoughts and ideas, perhaps requires something to themselves. We go back and forth until we are happy with the results.
I think it works pretty well, even though the singing and the recording of vocals have been a little tricky.
A lot of today’s music is just made on computer anyway. We don't have a lot of instruments.

I:That’s true. We make the best work we have. Of course, it would be nice to be in a studio together and record something again though.
Now I live in Berlin, Estrid in Malmo. We still want to make music, and this has been how we’ve been going about.

E:It’s not ideal and it’s not as fun as being together.
We have a lot of creative stuff that happens when we are together. After the corona crisis is over, we can get together again.

I:I have a plan to come to Sweden soon when I have some time to get off work. We can record again. At least, we will be able to sit together and start from there instead of working through the internet.

 

Can you tell me the process and the roll division upon making music?

E:I think they could say Ian is the poet, and I’m the producer. Ian is very good with words. He comes up with nice beats and melodies. Of course, Ian records as well.
I'm good at technical stuff, and I do some creative stuff. Generally speaking though, I would say that it also depends on songs.

I:She said she is like a producer, but it varies.
We don’t have fixed rolls.

 

Do you think your roots have effect on your music?

I:Of course I think it is natural that one’s roots affect that person particularly pertaining to their personality. For example, my mom is from Tanzania. I listen to a lot of Tanzanian music, especially the music style called Taarab. However, I don’t think it’s my Tanzanian roots or my general upbringing in Sweden. I don’t think that has been necessarily the cause for an appreciation for other cultures.
I think that’s also very much just my own personality even though I’m Swedish, my mom is Tanzanian, and dad’s English.
Listening to music, looking at art from all over the world...I just think that it’s something that I enjoy a lot.
Different cultures and music always fascinate me in that sense. I don’t think it’s been my roots that have given me an international appreciation or whatever.
I just think it’s very much who I am as a person.

E:I do not feel a strong sense of having roots.
Both of my parents are from Sweden, and so are my grandparents.
I guess Sweden has its typical culture, but also not. It has cultures that have been affected by a lot of other countries as well. And so, I don’t feel a very strong sense of Swedish identities or having roots anyway.

I:I don’t think they have played such a big role in shaping my interests or my outlook on music. It’s quite aside from who I am and what I enjoy.

 

■Calamity Jane & Wild Bill
The synth-pop duo of Estrid Nyman and Ian Mosi Memgård, who are based in Malmö, Sweden / Berlin, Germany.
The two members explore new sounds, styles and concepts with synth and their voices.
They debut in 2017 by releasing the album “ The Absolute Allegory”.
The newest EP “Barabbas Tonight” was released in May, 2020.


Spotify / BandCamp / Apple Music
SoundCloud / FaceBook / Instagram

 

To support those affected by and fighting against police brutality in the U.S, they decided to donate all of their profits to Black Lives Matter. They released a new song called “Tout le monde déteste la police” on BandCamp. All profits go to the organization, except for the percentage that is charged by BandCamp. Also, all of their profits from previously released music on streaming services will be donated.

 

■Moene Kamiya
Artist/ Student
Currently learning printmaking art in Tama Art University, Japan

Mail / Instagram